Bilag - Indkomne forslag GF 2021

På det sidste bestyrelsesmøde har vi haft et punkt oppe til diskussion vedr. en mulig udvekslingssamarbejde på tværs af afdelingerne, som en del af hospitalsfysikeruddannelsen. Punktet bliver taget op til debat på den kommende generalforsamling for at høre hvad DSMF medlemmerne tænker om emnet og om det er noget vi skal arbejde videre med. Om det er i form af nedsættelse af en arbejdsgruppe eller andet, må vi drøfte på generalforsamlingen.

Inspirationen kommer fra lægernes hoveduddannelse, hvor der er et krav om et længerevarende ophold på andre afdelinger.

Det er påtænkt at fysikere under uddannelse kan komme på et længerevarende ophold på en anden afdeling i Danmark eller evt. udlandet for at få nogen andre erfaringer i håndteringen af de opgaver man står med til dagligt.

Hvor længe skulle opholdet vare (3 mdr, 6mdr, mere?)? Er det noget der evt. skal være obligatorisk? Vil denne ordning kunne være med til at bringe medicinske fysikere tættere på en autorisation?

Eventuelt kunne man starte med den onkologiske gren.